LoveFitness

Træningsmotivation?

Juletræning?

Jeg har oplevet her i julen, at det har svært at holde dampen oppe, også selvom at det burde ligge lige til højrebenet for mig 😛

Det var virkelig svært at komme i stemning, og jeg var måske også lidt træt og julestresset. Min ellers helt naturlige daglige træning, blev pludselig langt væk, og jeg havde virkelig svært ved at motivere mig selv. Kunne ikke finde hverken lysten eller energien til at få træningen gjort. Jeg havde dog flere gange intense argumenter, der kværnede inde i mit hoved. De argumenter jeg dagligt bruger overfor dem jeg prøver at motivere til en sundere livsstil. Men de virkede ikke…..

Jeg har til daglig ikke problemer at få trænet (kræver måske nogle dage lidt ekstra overtalelse, men får det gjort), og har  svært ved at forstå hvorfor ikke alle træner, når alle med sund fornuft, ved hvor sundt det er for krop og sjæl….. Hvorfor bliver det så kun ved tanken? Hvilke argumenter bruger man for at undgå træningen? Hvad retfærdiggør at man springer træningen over??? Jeg havde lige dér i juledagene personligt ikke svært ved at fravælge min daglige træningsrutine 😉 Hvorfor virkede det ikke… hvorfor vandt sofaen og den middelmådige film (som jeg har set masser af gange) over træningen? 

Kunne det ikke bare være super, hvis man altid havde et argument, hvorved man ALDRIG betvivler, om træningen nu også er vigtig lige nu, i dit liv???? 

Jeg tror man skal finde dén faktor…. dén der gør forskellen på, om du får trænet eller ej. Hvis man har dén, så vil man uden tvivl nå sit mål…. For det er en livsstil, og der skal investeres blod, sved og tårer. Man kommer ikke sovende til en sund krop, og en sund livsstil. Det handler om at vælge, prioritere og gøre noget idag, lige NU…… ikke i morgen eller næste uge. Det er NU du skal handle. Der er INGEN der kan gøre det for dig. Du skal selv have lyst og være motiveret. For motivation ligger på toppen af listen over dét udstyr du har brug for 😀 

Hvordan motiverer du dig selv?

Dagens træning er kun et klik væk, og det eneste du skal, er kun lige at vælge, hvor længe du vil træne idag. Iføre dig dét du har mest lyst til at have på og så er du klar.

Vælger du at træne eller vælger du at vente til i morgen… en anden dag eller måske slet ikke?

Hvorfor vælger du at træne istedet for sofaen eller sove 15 min længere?Hvad motiverer dig til at få dagens træning gennemført?

Personligt er det følelsen bagefter træningen jeg jagter. Og lige derefter er det følelsen der opstår inde i mig, hvis jeg ikke træner, som jeg rigtig gerne vil undgå. 

Derudover så prøver jeg altid at have delmål. Altid opnåelige mål som er lige om hjørnet. Jeg har brug for ofte at nå i mål. At få små successer 🙂 Dét motiverer mig til at gennemføre, men også til at stille nye mål derefter.

Tænkte at jeg lige ville dele dette med jer…. Vil så gerne at I ved, at jeg også kæmper hver dag for et sundt liv og sundt legeme. Håber det kan motivere, give følelsen at ‘man ikke er alene’ og måske nogle nye fif til hvordan du selv kommer videre. Du må selvfølgelig rigtig gerne dele din historie på siden eller til mig pb hvis du har lyst.

Knus og masser af ønsker om et trænings-rigt 2015 🙂

Pernille

2 kommentarer

  • admin

    Tak Eva. Dejligt at du har mærket en forskel og at du kan se på dit tøj at der er sket noget. Det er som regel også dét jeg anbefaler at bruge som målestok. Et par stramme bukser eller lign….
    Jeg løber ikke mere men har gjort, da jeg syntes det er svært at få det gjort med det danske vejr og meget smalle veje herude hvor jeg bor. Ikke sjovt når bilerne kører så stærkt. Føler mig som en skydeskive når de kommer fræsende rundt i svingene.
    Ja vi tager da en tår kaffe igen til foråret… mit havehus er lukket ned for vinteren. Glæder mig MEGET til jeg skal åbne det op igen. Så er det for alvor forår 🙂

  • Eva

    Dejligt skriv Pernille.<3
    Det der motivere mig er først og fremmeste dine fantastiske videoer med fed træning du ønsker at dele med os, samtidig den skønne følelse jeg har i kroppen bagefter, muligheden for at træne hjemme, mit humør kommer i top, ingen problemer med min ryg siden jeg har trænet med dig, mit tøj sidder meget bedre og har måtte have nye bukser da flere par var blevet for store. Har ikke vejet mig længe, men ved jeg har tabt mig, men det der for mig er vigtigst er at jeg har det meget bedre med mig selv.
    Jeg spiser ikke brød, pasta, ris og kartofler og kan også der mærke en stor forskel. Sukker er dog meget svært helt at undvære, men får det i meget mindre mængder end tidligere. Jeg nyder denne form for træning og har før styretrænet meget i motionscenter, men det her giver mig meget mere på den fede måde (y)
    Mærker klart en stor ændring i min krop, det har taget tid men tænker også at det er godt, og især fordi jeg ikke mister modet. Lige nu dyrker jeg ikke anden sport ved siden af, da jeg har haft problemer med den ene hofte tidligere ved løb, men tænker at jeg snart påbegynder lidt løb/cykling, men kun med kombi med dine træninger.
    Så fedt at jeg fik denne mulighed takker dig mange gange Pernille, det må også snart være tid til en tår kaffe, var så hyggeligt sidst i dit skønne havehus <3
    Mange kram Eva

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.