Min daglige kamp / my daily struggle

Skærmbillede 2016-02-05 kl. 20.20.29

Nu er det ikke sådan at jeg mangler argumenter for, hvorfor træning er godt og hvorfor det er vigtigt for mig og min krop at få lavet den daglige træning. Alle argumenter som jeg bruger overfor alle der vil høre omkring min træning, dem kan jeg bare bruge på mig selv også (øv også). 

Jeg ved da udemærket godt hvorfor jeg træner og alle de mange fordele der er lige i kølvandet på et aktivt og sundt liv. Tro mig, jeg bruger de argumenter hver dag overfor mig selv når motivationen skal hentes frem. Og dét skal den ofte. Når jeg kommer træt hjem fra studiet og egentlig bare gerne vil læse, nusse med min kat som har savnet mig hele dagen eller ordne vasketøjet ( ja alt bliver bare meget interessant og vigtigt lige dér), ja så ved jeg bare med mig selv, at når jeg har trænet så er mit overskud, mit engagement og mit humør bare steget 200%. Og min mand syntes også at jeg er nemmere at omgåes 🙂

Du har sikkert også en gang i mellem haft svært ved at mande dig selv op, og du desperat leder efter dé ord eller motiverende tanke, der
får dig til at tage træningstøjet på og komme igang. Du ved jo helt sikkert også hvilke taknemmelighed og lettelse der findes på den anden side af din træning og hårde indsats. Og den kan jo kun findes hvis du faktisk GØR det. Det kræver en indsats og viljestyrke.

Du er nødt til at være bevidst omkring de valg du træffer i din hverdag og hvorfor. Hvis du vælger at være aktiv deltagende i dit liv istedet for tilskuer til dit liv, ja så inkluderer dette at du tager affære. Man kan ikke sidde og vente på at målene kommer væltende ind. Der skal ofres og ydes. Simpelt regnestykke. Jeg indrømmer at har svært ved at forstå mennesker, som bare brokker sig, men vælger ikke at gøre noget ved det. Vi har alle et valg og vi må træffe dem ud fra de forudsætninger vi sidder med lige nu. 

Af alle de træninger jeg har lagt ind efterhånden, er der træninger der passer til alle niveauer. Jeg forventer ikke at alle er i topform men mit håb er jo at få folk igang som ellers ikke ville få trænet, pga tidsfaktoren, er på farten det meste af dagen, som har en stresset hverdag  og hvor træningspasset skal være kort og lige på og hårdt.

I min iver for at motivere så mange mennesker som muligt, prøver jeg at spænde vidt i forhold til alsidige træninger, med så få fridage som muligt. Tænker at jeg må være forgangskvinde og vise vejen. Det kan jo ikke nytte at jeg prædiker træning ofte og så selv kun træner én gang ugentlig. Derudover så tænker jeg at med 10-25 minutters træning dagligt vil overskuddet til alt det andet man skal nå i sin travle hverdag komme helt af sig selv. Og alle har 10 minutter til en hurtig gang træning. Længere behøver det ikke at være. Du skal bare investere hvad du har i dig!!! 

Du kan ikke springe over hvor gærdet er lavest. Det gælder i alle sammenhænge. Såvel som kosten, i din karriere, med din træning. Der er ikke nogen veltrænede, slanke mennesker der er kommet sovende eller halvhjertet dertil. Valget er dit !!!

Vil lige afslutningsvis sige til dig at du er den ALLERVIGTIGSTE grund til at jeg får trænet. Hvis jeg har en off dag så tænker jeg på at du er derude på den anden side og at jeg er med til at gøre dit liv sundere og langt mere aktivt. Hvad mere kan jeg ønske mig. Tusind tak fordi du er med. Tak.

Knus Pernille