LCHF & vægttaab

At tabe sig på LCHF:

Når man lever efter LCHF så er der skåret kraftigt ned på kulhydraterne og skruet op for de naturlige fedtstoffer.

Denne livsstil skærer man ned på det brændstof som du sikkert har brugt i mange år ; sukker (kulhydrater). Du bruger så de naturlige fedtstoffer som brændstof i stedet.

 

LCHF betyder LOW CARB HIGH FAT og det går i al sin enkelhed ud på at skære ned på kulhydraterne og op for fedtet. Du kan ikke bare spise løs af kalorier dem skal du helst ikke spise flere af end du forbrænder, men er du aktiv og samtidig sørger for at få dine proteiner, fedt og grøntsager så er vægttab en uundgåelighed.

 

Du skal spise ca. 3 gange dagligt og dine måltider skal altid bestå af kød, grønt og fedt. Hvis du mærker sult imellem disse måltider, så har du garanteret ikke fået dækket dine kostmæssige behov under dine hovedmåltider. Oftest hvis man er lidt fedtforskrækket (som jeg selv) så kan man være tilbøjelig til at undgå lidt af fedtet, da det bare ‘føltes’ forkert. Men det skal være dér og du skal formentlig have mere end du lige umiddelbart regner med.

 

Man kan leve ud fra forskellige tilgange til LCHF. Der er den strikse version og dér må du max få omkring 20-25 g kulhydrat pr. Dag. Liberal er omkring 50 g.