LoveFitness

Julen og alle dens fristelser

Ja som overskriften siger, så er der mange fristelser i julen og det er rigtig svært at styre udenom de typiske fælder 🙂 …. og ja det er der jo sådan set hele året rundt… Bare rigtig komprimeret i julen.

Der er håb….. jeg kan her give jer nogle helt enkle fif til hvordan du undgår nogle af dem. Vi må nok hellere se i øjnene at vi IKKE undgår dem alle sammen, men kunne vi måske halvere ‘hullerne’ så er vi LANGT.

Jeg bruger selv de her fif, og de virker for mig.

* Husk allerede på forhånd at melde ud til dem du er sammen med, at du er igang med en livsstilsændring og dét inkluderer sundere mad og vaner 🙂

1. Når man kommer i den situation, at nogen har bagt/stået i køkkenet og knoklet med et eller andet og man vil helst sige nej tak, men man syntes ikke man kan være det bekendt så gør følgende;

* tag et mindre stykke end du ellers ville have gjort, eller hvis det er opdelt, og du ikke selv kan vælge stykkets størrelse, så spis halvdelen. Husk at sig til værtinden at det er IKKE fordi du ikke kan lide det, men fordi du har valgt den sunde livvstil, og derfor kun tager et lille stykke.

2. hvis du virkelig kæmper med, om du skal lade være med at tage et stykke eller om du skal undgå at tage stykke nr.2, så spørg dig selv; hvordan har du det bagefter hvis du vælger enten:

A: spise det eller mere og få det dårligt med at du ikke kunne stå imod, og at du et eller andet sted godt ved at du slet ikke har brug for det. Din krop har helt sikkert ikke….

B: vælge at springe over, og derved blive super stolt af at have valgt et sundere liv for din krop og sjæl 🙂 De andre omkring dig vil helt sikkert skule til din side, men de er HELT sikkert misundelige over at du har styrken til at sige NEJ tak og sure på sig selv over deres egne svagheder…. Men husk du skal gøre det for dig, og andre må forstå at du ikke gør noget for at genere nogen…. (jeg oplever ofte at folk nærmest bliver lidt mopsede og fornærmede).

…… så skulle valget gerne blive LIDT nemmere….

Det her kræver øvelse og er ABSOLUT ikke let, men jeg bruger den selv, og den virker ikke hver gang, men hvis den bare virker hveranden gang, hver tredje gang, så har du jo stadig vundet 😀 SMART IK???

3. Sørg for at få trænet HVER dag, selvom du er hos andre. Du skal bruge MINIMALT med plads, men der er altid plads til push ups, squats, mountain climbers, V Abs og planke øvelser 🙂 Og bagefter har du det bare SÅ meget bedre. Samtidig kan du så tillade dig selv at nyde alt det lækre som julen byder….bare med måde, uden at få dårlig samvittighed. 

4. Smag på dét du spiser. Når du så spiser noget usundt som du bare MÅ smage, så vær tilstede når du spiser det. Nyd smagen, bemærk de forskellige smagsindtryk og NYD NYD NYD. UNDGÅ at bare hælde ind…. sådan bare på autopilot og så ind i ‘skuffen’. Hvis du bare MÅ have noget lækkert og usundt, så tag og smag på dét, tyg på det (evt. luk øjnene) giv dig selv lov til at NYDE. Vigtigt at du ikke bare hele tiden dunker dig selv i hovedet med, hvor usund du er, og hvor lav moral du har. Sig til dig selv, at du HAR trænet (selvfølgelig) og det er fuldt fortjent 😉

5. Husk at du ALTID har et valg, og at det er en livsstil og ikke en periode. Det gælder hele året.

God jul til jer alle

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.