Hvorfor HIIT???

HIIT – kom i form NU 🙂 valget er dit!!!

 

Træningsformen HIIT kan få sveden til at løbe og din puls hamre derudaf på få intense minutter. HIIT står for Høj-Intensitiv-Interval-Træning og det er for dem der gerne vil forbedre sin styrke, kondition og sætte gang i fedtforbrændingen.

Du behøver ikke have en træningsmæssig forudsætning for at komme i gang, men altid en fordel at vide lidt omkring træning og være påpasselig i forhold til at lave øvelserne korrekt.

HIIT er :Funktionelle øvelser der udover at øge din styrke i musklerne og øger din kondition, så er det let for alle at komme i gang, da det ikke kræver specielt udstyr eller område. Du kan træne i din stue, på ferien, eller sågar på din løberute indimellem løbeintervaller.

Derudover så kan det gøres på mellem 15-45 minutter, så ingen undskyldning mht tidsperspektivet. Alle har 15 minutter de kan bruge på dem selv.

 

Det er bevist at træning ved høj intensitet resulterer i samme eller enddog bedre resultater end langvarig træning. Så du sparer masser af tid og resultaterne skal nok vælte ind J

Studier har vist, at denne form for træning HIIT er en bedre løsning hvis du vil tabe dig. Kalorieforbrændingen er højere pr minut end ved lavintensitet træning. Så hvis du har en travl hverdag, så fortvivl ikke. Det er hvad du putter ind i dine kostbare minutter der tæller og ikke antallet af minutter J Du skal bare give den max gas, og presse dig selv lidt ud over grænsen af hvad du troede var muligt.

Når du har den høje træningsintensitet så bidrager du også til en længere fedtforbrændingszone bagefter. Derudover når du træner dine muskler sættes din forbrænding yderligere op. Se dine muskler som små fedtforbrændingsovne….. Så jo mere du dyrker dine muskler jo højere kommer dit stofskifte til at arbejde.

 

Så hvis du syntes at din tid er knap (hvem gør ikke dét) og du har brug for en hurtig og effektiv løsning til at komme i dit livs form, så prøv det. Du sætter selv standarden og du har kun dig selv du kan konkurrere med J

 

Knus Pernille